TAPIO, felhő az asztalosüzemek felett…
Pár éve már az industry 4.0 az elsoszámú üzenet a Homagnál, hogy jönni fog valami, ami az eddigi gondolkodásunkat, a faipari gyártásról alkotott képünket felül írja majd, ugyanakkor koncentrálja és összefoglalja a közelmúlt fejlesztéseit.
Gazdasági elemzéseket olvasva függetlenül attól hogy milyen szakterületrol van szó, szinte mindig oda lyukadunk ki, hogy a hatékonyság és a szervezettség hiánya okozza a elsosorban piaci hátrányunkat. A gépparkunk, alapanyag készletünk, európai szintu, hatékonyságunk viszont nem.
A kérdés az, mit tud-e ezen a TAPIO változtatni.
A Tapio az elso nyílt digitális platform a faiparban, amely a teljes értékláncot követi, értve ezalatt a teljes termék eloállítási folyamatot.
Azt mondják a XXI század üzemanyaga a digitális információ lesz.
(Fordítsuk ezt úgy, hogy az ipari fejlodés hajtóereje…)
A Homag most debütáló fejlesztése abszolút egyedül álló.
Egyedül álló ez az
- új termék felfogásában,
- designban, minoségben és
- nyitottságában (már amennyire ez ipari kategóriának tekintheto).
Ez a nyitott platform, amely jövoben régebbi gépekkel és más gyártók termékeivel is kompatibilis lesz.
A technológiai háttér, a gépek és szerszámok oldaláról adott, sot alapanyag oldalról is, hiszen a kommunikációs elemek készen állnak arra hogy interaktív szereploi legyenek egy olyan rendszernek ahol minden a hatékonyság szolgálatában áll.
A faipar összetett vállalkozás, az ügyfelek igényeinek megértése mellett, a gyártás során keletkezo digitális információk folyamatos elemzése és kiértékelése az abból eredo következtetések levonása szükséges a sikerhez.
A Tapio magába foglalja a gépi kompetenciát, a szoftveres szakértelmet, adat elemzést és folyamatelemzést.
Az optimális termelékenység érdekében a program
- látja és figyeli az összes munkaállomást,
- frissíti és rendszerezi a termelési adatokat, a munkaállomás aktuális státuszát,
- gyártási folyamatot elemez és
- pontos határidomenedzsmentet vezet.
A Tapio olyan platform, amely a muhelyek és nagyvállalatok hatékonyságát optimalizálást segíti a vállalat méretétol függetlenül.
A folyamatok során szerzett információk rendszerezése többféle szempont szerint történik. Más információkat küld a gépkezelojének, mást a gyártásszervezonek és megint mást a cégvezeto számára.
Ezek az információk lehetnek gép állapotát jelzo paraméterek, szervíz protokoll, gép vezérlési információk, gépkihasználtsági adatok, energia felhasználási információk.
Ezeket nemcsak tárolja és közvetíti, hanem rendszerezi, figyelmeztetést küld, cselekvésre ösztönöz.
íme két példa, hogy látható legyen, mirol szól a Tapio: a rendszer tudja, hogy adott gépnek mennyi a surített levego igénye egy adott munkafolyamat esetén. Ha ez eltér az átlagostól akkor ezt a rendszer jelzi és beavatkozást kér.
Egy teljesen más példa. Az élzáró automata felfutését a gépkezelo az okos telefonjáról már munkába menet elindíthatja, hogy a muszak megkezdésekor, már üzemi hofokon várja a berendezés.
Két teljesen eltéro szolgáltatás, de mindketto esetében az információs felho és a webes alapú kommunikáció jelenti a hátteret.
érzékeltetni csak azt szerettük volna, hogy napi operatív munkák és elemzo feladatok esetén is a Tapio lehet a megoldás.
A TAPIO egy nemzetközi referencia projekt amelyet a Homag koordinált, a Microsoft és a
Softwar AG partnerként muködött közre.
Mint sok más, videón ez is sokkal érthetobb:
Ligna Hannover kiállításon egy QR kód beolvasásával szabadon elérheto lesz a program demo változata. Igy minden látogató számára lehetoség nyílik majd, hogy kipróbálja a Homag legfrissebb, most debütáló fejlesztését. Ezt szolgálják majd a standokon található tabletek is.
Forrás: Robinwood
Kérjen bovebb információt és vegyen részt a Lignomat Kft. -vel az idei LIGNA-n:
Schmidt Katalin
ügyvezeto – Lignomat Kft.
+36309377600