Fa- és asztalosipari gépek szervize

A Lignomat Kft stratégiai célja, hogy ügyfelei a gépvásárlás után az üzemeltetés ideje, és a gép teljes életciklusa alatt minőségi szervizszolgáltatással számolhassanak. Ennek alapja a magasan képzett, elkötelezett szerviztechnikusi létszám és az irodai szupport, akik minden nap azon dolgoznak, hogy az ügyfeleink a lehető legrövidebb időn belül válaszokat kapjanak kérdéseikre, ajánlatot alkatrész igényükre, időpont javaslatot a kiszállásokra – majd pedig természetesen a sikeresen elvégzett kiszállásra, miután termelő berendezéseiket megbízhatóan és hosszútávon tudják használni értékteremtő munkájuk során.

Szerviztechnikusaink gyártói képzésen sajátították el a szakszerű és hatékony hibakeresés valamint diagnosztizálás, illetve a javítás végrehajtásának ismereteit. A gépgyártótól kapott bizonyítvány – melyet a gyártónál végzett képzés alatt szereztek – jogosítja fel munkatársainkat a gyártói karbantartás végrehajtására is.

Általánosságban a gépek életciklusa során elvégzendő feladatokat 5 csoportba soroljuk, melyek részletesebb leírását külön összefoglaltuk:

  • üzemeltetés, mely a berendezések napi használatának feladatait foglalja magában
  • üzemfenntartás, mely a napi használat mellett a gyártó által előírt tisztítási, kenési és állagmegóvó intézkedéseit jelenti
  • hibaelhárítás, mely a fennálló hibajelenség okának elhárítását szolgálja
  • javítás, mely tevékenység a meghibásodott vagy elhasználódott alkatrészek cseréjét illetve pótlását hívatott elvégezni
  • gyártói karbantartás, mely a gépgyártó előírásai szerint meghatározott üzemóránként, arra kiképzett szerviztechnikus részéről végrehajtott inspekció és karbantartás.

Szervizszolgáltatásunk megoldást nyújt vevőinknek:

  • a termelő berendezések üzemóra szerint történő átvizsgálására, állagmegóvó karbantartására
  • a gépek és berendezések cserére szoruló elemeinek utánszállítására eredeti gyári alkatrészválasztékból
    • a gyártó által raktáron tartott részegységeinek utánszállítása 48-72 órán belül.
    • egyéb esetben az ajánlatokon szereplő határidővel
  • a gépek aggregátjainak gyártónál történő felújítására (pl. főorsó, cserefejek, ragasztófelhordó egység stb.)
  • igény esetén a megrendelt alkatrészeket szerviztechnikus kollégánk építi be, és végzi a gép ismételt beállítását
  • a gyártóberendezés hibájának feltárásában, és annak okainak elhárításában.

A szervizelésnek több metodikája van annak érdekében, hogy a leghatékonyabban tudjuk megkezdeni a munkát:

  • vevőink által tapasztalt eltérés – hiba oka telefonon keresztül diagnosztizálható, és meg is oldható.
  • a hiba okát gyári szakember teleszervizen keresztül (internet kapcsolattal közvetlen gépre csatlakozással) diagnosztizálja, és kijavítja, vagy a szükséges cserealkatrészt beazonosítja.
  • a bejelentés alapján, vagy a teleszervizen keresztül diagnosztizált hibaelhárításhoz szerviztechnikusunk helyszíni beavatkozására van szükség.

Szerviztechnikusaink kiszállását központi irodánk diszponálja, a feladatok priorizálásával. A kiszállások reakcióideje minden esetben a kollégáink pillanatnyi leterheltségének függvényében változik, de törekszünk a leggyorsabb megoldásra és a termeléskiesést okozó hibák lehetőség szerint legrövidebb időn belül történő elhárítására.
Amennyiben cserealkatrész nélküli javítás hajtható végre a gyártóberendezésen, vagy az előre megrendelt alkatrészek rendelkezésre állnak, azok beépítését és a hibaelhárítást elvégezzük.

A javítás idején technikusunknak szükség esetén a gyártói teleszerviz nyújt folyamatos támogatást, ami a feladat végrehajtásának szakszerűségét és eredményes kivitelezését költséghatékonyan segíti.

A kiszállás költsége előzetes ajánlatban kerül rögzítésre megrendelő részére, vagy a jegyzőkönyvön rögzített ráfordítás arányában kerül elszámolásra a mindenkori aktuális egységárakon (az egységárakat a jegyzőkönyv fejléce tartalmazza, illetve a honlapon is megtalálhatóak).

A megrendelt, vagy szerződésben megállapodott tevékenységek végrehajtása tervezett ütem szerint történik.

Tevékenység Leírás Végrehajtó Ismétlődés Feltétel
I. Üzemeltetés A gépek rendeltetésszerű használata Üzemben tartó: gépkezelők Folyamatos Szakképzett gépkezelő
II. Üzemfenntartás A gépkönyvekben rögzített tisztítási, kenési, zsírzási feladatok végrehajtása, továbbá kopó alkatrész cseréje Üzemben tartó: gépkezelő és / vagy karbantartó személyzet Gépkönyvekben rögzítettek szerint Szükséges kenőanyagok, cserealkatrészek, továbbá a végrehajtáshoz szükséges ismeret
III. Hibaelhárítás A fennálló hibajelenség okának elhárítása Üzemben tartó: szakképzett karbantartó személy Eseti Hibaelhárításhoz szükséges cserealkatrészek raktárkészlete. / Szakképzett karbantartó személyzet. / Telefonos és/vagy internetes teleszerviz, tanácsadás HOMAG és/vagy Lignomat részéről
IV. Javítás A meghibásodott vagy elhasználódott alkatrészek pótlása és cseréje. / Szoftveres vagy vezérléstechnikai hiba esetén szoftverjavítás. Üzemben tartó: szakképzett karbantartó személy. / Lignomat szerviztechnikus. / HOMAG gyári szerelő Eseti Cserealkatrész rendelkezésre állása raktárkészletről, vagy eseti beszerzésből. / Szakképzett karbantartó személyzet és/vagy szerviztechnikus kiszállása
V. Gyártói karbantartás A gyártó előírása szerint meghatározott üzemóra szám szerint végrehajtott inspekció és karbantartás Lignomat szerviztechnikusa és/vagy HOMAG gyári szerelő Üzemóra szám szerint rendszeresen ismétlődő Gépek rendelkezésre bocsátása a karbantartás idejére. Cserealkatrészek beszerzése és rendelkezésre állása. Szerviztechnikus.
Kapcsolat