Fa- és asztalosipari gépek szervize
A Lignomat Kft stratégiai célja, hogy ügyfelei a gépvásárlás után az üzemeltetés ideje, és a gép teljes életciklusa alatt minőségi szervizszolgáltatással számolhassanak. Ennek alapja a magasan képzett, elkötelezett szerviztechnikusi létszám és az irodai szupport, akik minden nap azon dolgoznak, hogy az ügyfeleink a lehető legrövidebb időn belül válaszokat kapjanak kérdéseikre, ajánlatot alkatrész igényükre, időpont javaslatot a kiszállásokra – majd pedig természetesen a sikeresen elvégzett kiszállásra, miután termelő berendezéseiket megbízhatóan és hosszútávon tudják használni értékteremtő munkájuk során.
Szerviztechnikusaink gyártói képzésen sajátították el a szakszerű és hatékony hibakeresés valamint diagnosztizálás, illetve a javítás végrehajtásának ismereteit. A gépgyártótól kapott bizonyítvány – melyet a gyártónál végzett képzés alatt szereztek – jogosítja fel munkatársainkat a gyártói karbantartás végrehajtására is.
Általánosságban a gépek életciklusa során elvégzendő feladatokat 5 csoportba soroljuk, melyek részletesebb leírását külön összefoglaltuk:
- üzemeltetés, mely a berendezések napi használatának feladatait foglalja magában
- üzemfenntartás, mely a napi használat mellett a gyártó által előírt tisztítási, kenési és állagmegóvó intézkedéseit jelenti
- hibaelhárítás, mely a fennálló hibajelenség okának elhárítását szolgálja
- javítás, mely tevékenység a meghibásodott vagy elhasználódott alkatrészek cseréjét illetve pótlását hívatott elvégezni
- gyártói karbantartás, mely a gépgyártó előírásai szerint meghatározott üzemóránként, arra kiképzett szerviztechnikus részéről végrehajtott inspekció és karbantartás.
Szervizszolgáltatásunk megoldást nyújt vevőinknek:
- a termelő berendezések üzemóra szerint történő átvizsgálására, állagmegóvó karbantartására
- a gépek és berendezések cserére szoruló elemeinek utánszállítására eredeti gyári alkatrészválasztékból
- a gyártó által raktáron tartott részegységeinek utánszállítása 48-72 órán belül.
- egyéb esetben az ajánlatokon szereplő határidővel
- a gépek aggregátjainak gyártónál történő felújítására (pl. főorsó, cserefejek, ragasztófelhordó egység stb.)
- igény esetén a megrendelt alkatrészeket szerviztechnikus kollégánk építi be, és végzi a gép ismételt beállítását
- a gyártóberendezés hibájának feltárásában, és annak okainak elhárításában.
A szervizelésnek több metodikája van annak érdekében, hogy a leghatékonyabban tudjuk megkezdeni a munkát:
- vevőink által tapasztalt eltérés – hiba oka telefonon keresztül diagnosztizálható, és meg is oldható.
- a hiba okát gyári szakember teleszervizen keresztül (internet kapcsolattal közvetlen gépre csatlakozással) diagnosztizálja, és kijavítja, vagy a szükséges cserealkatrészt beazonosítja.
- a bejelentés alapján, vagy a teleszervizen keresztül diagnosztizált hibaelhárításhoz szerviztechnikusunk helyszíni beavatkozására van szükség.
Szerviztechnikusaink kiszállását központi irodánk diszponálja, a feladatok priorizálásával. A kiszállások reakcióideje minden esetben a kollégáink pillanatnyi leterheltségének függvényében változik, de törekszünk a leggyorsabb megoldásra és a termeléskiesést okozó hibák lehetőség szerint legrövidebb időn belül történő elhárítására.
Amennyiben cserealkatrész nélküli javítás hajtható végre a gyártóberendezésen, vagy az előre megrendelt alkatrészek rendelkezésre állnak, azok beépítését és a hibaelhárítást elvégezzük.
A javítás idején technikusunknak szükség esetén a gyártói teleszerviz nyújt folyamatos támogatást, ami a feladat végrehajtásának szakszerűségét és eredményes kivitelezését költséghatékonyan segíti.
A kiszállás költsége előzetes ajánlatban kerül rögzítésre megrendelő részére, vagy a jegyzőkönyvön rögzített ráfordítás arányában kerül elszámolásra a mindenkori aktuális egységárakon (az egységárakat a jegyzőkönyv fejléce tartalmazza, illetve a honlapon is megtalálhatóak).
A megrendelt, vagy szerződésben megállapodott tevékenységek végrehajtása tervezett ütem szerint történik.
Tevékenység | Leírás | Végrehajtó | Ismétlődés | Feltétel | |
---|---|---|---|---|---|
I. | Üzemeltetés | A gépek rendeltetésszerű használata | Üzemben tartó: gépkezelők | Folyamatos | Szakképzett gépkezelő |
II. | Üzemfenntartás | A gépkönyvekben rögzített tisztítási, kenési, zsírzási feladatok végrehajtása, továbbá kopó alkatrész cseréje | Üzemben tartó: gépkezelő és / vagy karbantartó személyzet | Gépkönyvekben rögzítettek szerint | Szükséges kenőanyagok, cserealkatrészek, továbbá a végrehajtáshoz szükséges ismeret |
III. | Hibaelhárítás | A fennálló hibajelenség okának elhárítása | Üzemben tartó: szakképzett karbantartó személy | Eseti | Hibaelhárításhoz szükséges cserealkatrészek raktárkészlete. / Szakképzett karbantartó személyzet. / Telefonos és/vagy internetes teleszerviz, tanácsadás HOMAG és/vagy Lignomat részéről |
IV. | Javítás | A meghibásodott vagy elhasználódott alkatrészek pótlása és cseréje. / Szoftveres vagy vezérléstechnikai hiba esetén szoftverjavítás. | Üzemben tartó: szakképzett karbantartó személy. / Lignomat szerviztechnikus. / HOMAG gyári szerelő | Eseti | Cserealkatrész rendelkezésre állása raktárkészletről, vagy eseti beszerzésből. / Szakképzett karbantartó személyzet és/vagy szerviztechnikus kiszállása |
V. | Gyártói karbantartás | A gyártó előírása szerint meghatározott üzemóra szám szerint végrehajtott inspekció és karbantartás | Lignomat szerviztechnikusa és/vagy HOMAG gyári szerelő | Üzemóra szám szerint rendszeresen ismétlődő | Gépek rendelkezésre bocsátása a karbantartás idejére. Cserealkatrészek beszerzése és rendelkezésre állása. Szerviztechnikus. |