Karbantartás és ellenőrzés
A gépeknek teljes erore van szükségük
Az alábbi interjúból megtudhatja, miért helyez nagy hangsúlyt az überlingeni Sauter GmbH a gépparkjának rendszeres karbantartására és ellenorzésére.
Markus Kemptner, marketing- és értékesítési vezeto, Sauter GmbH, überlingen: „Véleményünk szerint egy gép rendszeres felülvizsgálatokkal és karbantartással sokkal tovább használható megbízhatóan.”
A bútorgyártással és faipari bevonatokkal foglalkozó überlingeni Sauter GmbH számára a gépek alapvetoen meghatározzák a vállalat sikerét. Mindig megbízhatóan, maximális teljesítménnyel kell termelniük. Ez az egyik oka annak, hogy a vállalat a gépparkja rendszeres karbantartására összpontosít.
HOMAG: A gépekkel szemben támasztott követelmények magasak: mindenki egyre nagyobb teljesítményt követel meg a gépétol nap mint nap. Ugyanakkor teljes mértékben bízniuk kell a technológiában. „Milyen szerepe van a gépek karbantartásának az ön vállalatában? és miért közvetlenül a gyártó általi karbantartást választotta?”
Markus Kempter: „Bár kisvállalkozás vagyunk, cégünk muködését végig nézve vannak sorozatgyártási feladataink is. Emiatt fontos számunkra gépeink, berendezéseink teljesítoképessége és rendelkezésre állása. A mi szempontunkból a gyártó által végzett rendszeres karbantartás elengedhetetlen az esetleges meghibásodások leheto legjobb megelozése érdekében. A karbantartás házon belüli kivitelezése kizárt a számunkra, mert ez a szakértok feladata. A gyártó mindenkinél jobban ismeri a technikát, a vezérlést, a funkciókat, a kezeloszerveket, és természetesen sokkal gyakorlottabb szemmel és rengeteg tapasztalattal rendelkezik a karbantartás terén. Ezt felismerve, még 1998-ban karbantartási szerzodést kötöttünk a HOMAG-gal.
Mindig nagy hangsúlyt fektettünk a szervízre, a szerviz munkatársra, aki az évek során végigkíséri velünk a gépet, ismeri minden sajátosságát, apró specialitásait, ezért meg tudja határozni a karbantartás megfelelo prioritásait. Például, ha egy ellenorzés során egy orsó kissé bizonytalanná válik, de még nem olyan mértékben, hogy ki kellene cserélni, akkor a következo karbantartás során a szakember különös figyelmet fordít erre az orsóra, és pontosan elemzi a változásokat.”
HOMAG: Egyetért azzal, hogy a gép minosége a rendszeres karbantartástól is függ?
Clemens Mayer, technológiai vezeto: „Természetesen igen, és minél magasabb egy gép minosége, minél bonyolultabb a funkcionalitása, annál fontosabb a rendszeres gondozás. Ugyanakkor attól is függ, hogy mennyit használjuk a gépeket, vagyis mit gyártunk, és milyen terhelések jelentkeznek. Esetünkben többek között MDF lapokat dolgozunk fel, ami természetesen az orsóinkat is jobban megterheli.
A gépeknek a maximumot kell nyújtaniuk, ezért az állapotukat újra és újra ellenorizni kell. Nem számíthatunk arra, hogy egy olyan gép hosszú távon tökéletesen muködik, amelyet például 5 évig teljes kapacitáson üzemeltetünk, és nem ellenorzünk rendszeresen.”
Markus Kempter: „Pontosan! Egy gép hosszú ideig használható a rendszeres kontroll révén, és a rendelkezésre állása mindig magas szintu marad.”
HOMAG: A szolgáltatási költségek kiszámíthatóbbá váltak az ön számára?
Markus Kempter: „Ha a szervizköltségeket felosztjuk a karbantartás és az alkatrészek költségeire, akkor a karbantartási költségek a szerzodéses megállapodás miatt teljesen átláthatóak és kiszámíthatóak. A pótalkatrészek költségeit azonban nem lehet teljesen elore megtervezni. Viszont gyakran már hónapokkal elore bejelentik a pótalkatrészek szükségességét, melyek a következo karbantartási dátumig betervezhetok. ”
Clemens Mayer: „Jó példa erre egy körülbelül 4 hónappal ezelotti eset. Az egyik orsónk meghibásodott. Az orsó hibáját azonban a karbantartások során már körülbelül 1 éve jelezték. Szerviztechnikusunk azonban átmenetileg mégis zöld utat adott. így volt elég idonk beszerezni az alkatrészeket, amíg az orsókat valóban ki kellett cserélni. Tehát a meghibásodás nem volt meglepo, így nem kellett kapkodni a javítással és tervezni tudtuk a költségeket is.
A CNC gépeinken a legutóbbi váratlan géphiba 4 évvel ezelott történt, amely szintén megerosíti azon állításunkat, hogy a karbantartás hosszú távon megéri.”
HOMAG: Hány szerviz esemény van egy hónap alatt?
Clemens Mayer: „Ezt nehéz megmondani, havonta kb. 0,5-re becsülném. Ezek azonban általában nem gépi hibák, hanem inkább csatlakozási problémák, összetett kezeloi kérdések vagy ismeretlen hibaüzenetek.”
HOMAG: és milyen gyakran mondaná, hogy muszaki hibái vannak?
Clemens Mayer: „Szinte nincs muszaki hibánk és a kopó alkatrészekbol adódó hibák sem következnek, mert ezeket idoben felismerik. A HOMAG technikusának egyszeruen sokkal nagyobb képzettsége és tapasztalata van, mint nekünk. évente maximum 1-2 alkalommal vannak valós leállások géphiba miatt.”
HOMAG: Végül egy utolsó kérdés: Hogyan értékeli az iPackage szolgáltatási szerzodésünket, különös tekintettel a forródrótra?
Markus Kempter: „Egyértelmuen látjuk az iPackage elonyeit, amely kombinálva a „forródrót”, azaz azonnali telefonos kapcsolat és a „gépellenorzés” csomaggal egy All-Inclusive megoldás. Az azonnal telefonkapcsolat révén már nincs akadálya, hogy egyszerubb kérdésekben telefonos segítséget kérjünk. Ezek a muködésünket segítik, és gyorsabbá tesznek minket.”
HOMAG: Köszönjük ezt az érdekes és nagyon informatív interjút. Továbbra is azon dolgozunk, hogy együttmuködésünk során biztos hátteret garantáljunk.
Ugyanezekkel a szolgáltatásokkal áll rendelkezésre a Lignomat Kft csapata is! Keressennek bennünket bizalommal, kössenek velünk karbantartási szerzodést, hogy gépparkjuk a rendszeres felülvizsgálatoknak és karbantartásoknak köszönhetoen sokkal tovább használhatóak és megbízhatóak legyenek.
A rendszeres karbantartásnak és ellenorzésnek köszönhetoen a Sauter GmbH mindig szemmel tartja gépeit,
így jobban tud tervezni.