Faipari gépek karbantartása: a tervezett szerviz időt és pénzt takarít meg
Nem kell senkit sem meggyozni arról, hogy a géphibából történo kiesések extra költségeket jelentenek. A meghibásodások többnyire váratlanul következnek be, blokkolják a munkafolyamatokat és nem lehet rájuk elore felkészülni. Vagy mégis?
Az elore tervezett, idoszakos karbantartással számos hiba megelozheto, kiküszöbölheto. A Lignomat Kft. az értékesített Homag gépek idoszakos karbantartását is elvégzi a szerzodéssel rendelkezo partnerei számára. Ez alapvetoen állagmegóvó szerviz, ami biztosítja a gép hosszabb élettartamát, valamint csökkenti a nem tervezett termeléskiesés veszélyét illetve valószínuségét.
Mit is tartalmaz a karbantartási szolgáltatás?
Legfontosabb része a gép átvizsgálása, állapotfelmérése.
Gyártói karbantartás során a Technikus gyári csekklista eloírásai szerint átvizsgálja a gépet. Elvégzi a beállításokat, cseréli a rendelkezésre álló kopó alkatrészeket és javaslatot tesz a további alkatrész cserére.
Kiemelt prioritású a kopó alkatrészek cseréje, ami lecsökkenti a véletlen meghibásodás lehetoségét. Egy kopott alkatrész a gép más részeiben is jelentos károkat okozhat, ezért nem érdemes elhanyagolni a rendszeres felügyeletet. Ezzel együtt a megmunkálási pontosság is állandó marad, hiszen nincsenek kopott alkatrészek, megfelelo a kenés stb.
A karbantartási feladatok ellátása során a Technikus segítséget nyújt a gépkezelok és karbantartó személyzet részére is, így a gép használata illetve beállítása során felmerült kérdésekre gyakorlati tapasztalatok alapján kapnak válaszokat. Ez a lehetoség számos esetben hozzájárul a gép termelékenységének hatékony növeléséhez és szakszeru üzemfenntartásához is.
Természetesen elore egyeztetett, ütemezett idopontban kerülnek végrehajtásra az idoszakos beavatkozások, karbantartási muveletek. Ezáltal elore tervezheto a karbantartás miatti kapacitáskiesés. A karbantartás során feltárt rendellenességek elhárításához szükséges alkatrészek egy következo kiszállás alkalmával kerülnek beépítésre.
Fontos megemlíteni, hogy a karbantartás során diagnosztizálásra kerülnek azok a hibalehetoségek is, melyek elhárításával a gép élettartama növelheto, illetve elkerülheto a váratlan meghibásodások egy része az adott részegység tönkremenetelekor. Hosszabb idointervallumra levetítve ez a megoldás rendkívül költséghatékony, ráadásul elore betervezheto költséget jelent. A karbantartási stratégia kialakítása foleg a több gépegységgel vagy komplett technológiai sorokkal rendelkezo üzemek szempontjából még fokozottabb jelentoséggel bír.
Ki végzi a karbantartást?
A szervizmunkákat gépspecifikus szakértelemmel rendelkezo, a gyártó részérol felkészített kiváló szerviztechnikus munkatársak végzik. A javítások során felmerülo kérdések megválaszolásában gyári „hot-line” szolgáltatás is rendelkezésre áll, továbbá informatikai eszközök segítségével távdiagnózissal támogatják a helyszínen beavatkozó szerviztechnikus munkáját. Ez annyit jelent, hogy interneten keresztül a géptol közvetlen kapcsolat létesítheto a gyár szervizes kollégáival, így a szoftveres diagnosztika mellett konkrét beavatkozások is elvégezhetok távolról (pl. PLC program javítása, feltöltése). Minden géptípushoz és technológiához a megfelelo karbantartási eljárás biztosított. A beütemezett karbantartás idopont egyeztetésénél mind a Megrendelo mind pedig a Szerviztechnikus kapacitása optimálisan tervezheto, melynek eredményeként a szerzodéses díjak alacsonyabban tarthatók illetve a termelési kapacitás kiesése sem okoz problémát a teljes gyártási folyamatban.
A Lignomat Kft. a hazai piacon jelentos tapasztalatokkal felkészültséggel és szakmai tudással rendelkezik a Homag gépek szervizelése terén. Tevékenységének ideje alatt már számtalanszor bebizonyosodott, hogy a rendszeresen karbantartott gépek hosszabb ideig üzemeltethetok rentábilisan, ami egyben biztonságot is nyújt üzemeltetoje számára.