KOMPLEX INFOKOMMUNIKÁCIÓS FEJLESZTÉS A LIGNOMAT KFT.-NÉL

Nincs több papírmunka, a „digitális termelés felügyelet” átláthatóságot hoz a műhelybe

Megrendelések áttekintése egy pillanat alatt


A legtöbb faipari vállalkozás folyamatosan előre betáblázza a munkáit és hónapokra leköti a kapacitásait. Minél több a felvett megbízás, annál nehezebb áttekinteni és naprakészen tartani a rendelési adatokat és információkat főleg úgy, hogy azt minden alkalmazott átlássa.

Mindegy, hogy a dolgozó a munka-előkészítésben, gyártásban vagy helyszíni szerelésen tevékenykedik. A „digitális termelés felügyelettel” mindenki valós időben hozzáfér az összes információhoz a megrendelésekkel kapcsolatban 
 
Sok információ, sok adat, nehéz követhetőség. Az asztalos vállalkozásoknak szembe kell nézniük ezekkel a kihívásokkal. Az adatok mennyisége növekszik, de hogyan lehet a különböző adatforrásokat hatékonyan és következetesen összekapcsolni és felhasználni? Hogyan marad minden alkalmazott naprakész a megrendelésekkel kapcsolatban? Hogyan lehet a legjobban nyomon követni a megrendelések állapotát a gépeken, a raktárban és a irodában?

A cégeknél gyakran még mindig sok a papíron tárolt információ a rendelésekről. Például alkatrészlisták, összeszerelési információk, rajzok és kivitelezési tervek - sokat kinyomtatnak (néha többször is), és így adják ki a dolgozóknak. A megrendeléssel kapcsolatos információk gyakran különböző memóriahelyeken vagy különböző programokban kerülnek elosztásra. 

Ez azonban immár elhagyható, mert a Homag által kifejlesztett productionManager alkalmazás segítségével a megrendelésekkel kapcsolatos összes információt központilag kezelhetjük.


Homag productionManager („digitális termelés felügyelet ”)


A „digitális termelés felügyelettel” a felhasználó a gyártáshoz szükséges minden adatát  összesítheti, számos papír alapú dokumentumot kiváltva ezzel. Mindegy, hogy melyik munkaterületen tevékenykedik a dolgozó - munka-előkészítésben, gyártásban vagy a helyszíni szerelésen - „digitális termelés felügyelettel” mindenki valós időben hozzáfér az összes információhoz a megrendelésekkel kapcsolatban. De még ennél is több: a webalkalmazás minden érintett számára átláthatóvá teszi az egyes összetevők/alkatrészek aktuális státuszát. Bárki használhatja, akinek laptopja vagy táblagépe van.


Nincs több papírmunka, és minden információ naprakész


A munka előkészítése során a felhasználó bármilyen szoftverből, például Excelből vagy CAD/CAM rendszerből minden adatot importálhat a productionManager alkalmazásba, vagy közvetlenül a szoftverben hozhatja létre. Ettől a pillanattól kezdve minden munkatárs hozzáférhet az adatokhoz: alkatrészekhez, bútorelemekhez, összeállításokhoz, beleértve a kapcsolódó rajzokat és információkat. A módosítások gyorsan bevihetők, és azonnal elérhetők mindenki számára. Lehetőség van arra is, hogy a megrendelésekhez rajzokat, képeket vagy egyéb kiegészítéseket adjunk. 

Ha valaki a "productionAssist Feedback" alkalmazást is használja, könnyen meghatározhatja a műhelyben azokat az egyes állomásokat, ahol az alkatrész/komponens aktuális állapotáról visszajelzésnek kell történnie. Az alkalmazásban található visszajelzés szkenneléssel (kézi szkennerrel vagy táblagéppel) vagy az alkalmazásba kattintva küldhető el. Ennek előnye, hogy minden alkalmazott mindig tudja, hogy melyik alkatrészt éppen hol munkálják meg vagy, hogy éppen az alkatrésztárolóban van, vagy már beszerelték egy bútorba.


Rugalmasan használható minden műhelyben


A webes alkalmazás kis erőfeszítéssel bármely meglévő műhelykörnyezetbe integrálható, nincs szükség a szoftveres módosításra sem. Ha a géppark különböző gyártók gépeiből áll, az sem akadálya a szoftver használatának. 


Az alkalmazások tökéletes kommunikációja


A productionManager sok helyen központi alkalmazásként működik a háttérben, és gondoskodik arról, hogy a megfelelő információk a megfelelő helyen jelenjenek meg. Így előnyös akkor is, ha más Homag alkalmazásokat vagy digitális asszisztenseket használ:
  • Ha a szabástervek optimalizálásához az intelliDivide optimalizáló szoftvert használja, akkor a levágandó alkatrészeket közvetlenül átviheti az intelliDivide-ba.
  • Ha az élzáró anyagokat és a táblákat a materialManager webalkalmazásban kezeli, a productionManager is használja ezeket az adatokat.
  • Ha a szabászati vagy nesting asszisztenseket illetve a productionAssist alkalmazást használja a megmunkálás során a munkaállomások automatikusan jelentik a feldolgozás állapotát közvetlenül a productionManager-nek.


Kommunikáció további szoftverekkel


A Homag megfelelő interfészeket is kifejlesztett külső szoftverekhez. Így egyszerű és zökkenőmentes az adatcsere pl. az Imos iX-el, a HOMAG IX-el, a Borm ERP rendszerrel, a SWOOD vagy SmartWOP-pal.

REFERENCIÁK

Mi más, ha nem a Lignomat?

Már a Lignomat Kft megalakulása óta kapcsolatban vagyunk a céggel.  Tovább...

 

HÍREK

Altendorf standard a munkabiztonságban

Az Altendorf legutóbbi fejlesztése, a HAND GUARD a világ első biztonsági rendszere formatizáló körfűrészgépeken, amely megkapta a GS megjelölést. Tovább...

A Homag élőben a Holz-Handwerken

Idén július 12-15. között ismét megnyitja kapuit a nürnbergi Holz-Handwerk kiállítás, amelynek oszlopos tagjaként a Homag-csoport is várja látogatóit. Tovább...

HOMAG élzárók 60 éve

Születésnapot ünnepel a HOMAG csoport, mégpedig a 60. évfordulóját annak, hogy a németországi Schopflochban elkészült az első „meleg-hideg” eljárást alkalmazó folyamatos élzárógép, ami egyedülállónak számított a piacon. Tovább...

Túl magas faárak: Ismét előnyben a vázszerkezetek?

Az elmúlt év folytatódik – legalábbis ami a felfelé kúszó árakat illeti. Bár ez enyhe kifejezés, inkább hirtelen nagymértékű emelésekről beszélhetünk, amelyek lassan szokássá válnak a fa- és építőiparban. Mit lehet tenni, ha a fa 40%-kal drágul? 40%-kal kevesebbet kell felhasználni házanként. Tovább...

Nincs több papírmunka, a „digitális termelés felügyelet” átláthatóságot hoz a műhelybe

A legtöbb faipari vállalkozás folyamatosan előre betáblázza a munkáit és hónapokra leköti a kapacitásait. Minél több a felvett megbízás, annál nehezebb áttekinteni és naprakészen tartani a rendelési adatokat és információkat főleg úgy, hogy azt minden alkalmazott átlássa. Tovább...