Karbantartás és ellenőrzés
A gépeknek teljes erőre van szükségük
Az alábbi interjúból megtudhatja, miért helyez nagy hangsúlyt az überlingeni Sauter GmbH a gépparkjának rendszeres karbantartására és ellenőrzésére.
Markus Kemptner, marketing- és értékesítési vezető, Sauter GmbH, Überlingen: „Véleményünk szerint egy gép rendszeres felülvizsgálatokkal és karbantartással sokkal tovább használható megbízhatóan.”
HOMAG: A gépekkel szemben támasztott követelmények magasak: mindenki egyre nagyobb teljesítményt követel meg a gépétől nap mint nap. Ugyanakkor teljes mértékben bízniuk kell a technológiában. „Milyen szerepe van a gépek karbantartásának az Ön vállalatában? És miért közvetlenül a gyártó általi karbantartást választotta?”
Markus Kempter: „Bár kisvállalkozás vagyunk, cégünk működését végig nézve vannak sorozatgyártási feladataink is. Emiatt fontos számunkra gépeink, berendezéseink teljesítőképessége és rendelkezésre állása. A mi szempontunkból a gyártó által végzett rendszeres karbantartás elengedhetetlen az esetleges meghibásodások lehető legjobb megelőzése érdekében. A karbantartás házon belüli kivitelezése kizárt a számunkra, mert ez a szakértők feladata. A gyártó mindenkinél jobban ismeri a technikát, a vezérlést, a funkciókat, a kezelőszerveket, és természetesen sokkal gyakorlottabb szemmel és rengeteg tapasztalattal rendelkezik a karbantartás terén. Ezt felismerve, még 1998-ban karbantartási szerződést kötöttünk a HOMAG-gal.
Mindig nagy hangsúlyt fektettünk a szervízre, a szerviz munkatársra, aki az évek során végigkíséri velünk a gépet, ismeri minden sajátosságát, apró specialitásait, ezért meg tudja határozni a karbantartás megfelelő prioritásait. Például, ha egy ellenőrzés során egy orsó kissé bizonytalanná válik, de még nem olyan mértékben, hogy ki kellene cserélni, akkor a következő karbantartás során a szakember különös figyelmet fordít erre az orsóra, és pontosan elemzi a változásokat."
HOMAG: Egyetért azzal, hogy a gép minősége a rendszeres karbantartástól is függ?
Clemens Mayer, technológiai vezető: „Természetesen igen, és minél magasabb egy gép minősége, minél bonyolultabb a funkcionalitása, annál fontosabb a rendszeres gondozás. Ugyanakkor attól is függ, hogy mennyit használjuk a gépeket, vagyis mit gyártunk, és milyen terhelések jelentkeznek. Esetünkben többek között MDF lapokat dolgozunk fel, ami természetesen az orsóinkat is jobban megterheli.
A gépeknek a maximumot kell nyújtaniuk, ezért az állapotukat újra és újra ellenőrizni kell. Nem számíthatunk arra, hogy egy olyan gép hosszú távon tökéletesen működik, amelyet például 5 évig teljes kapacitáson üzemeltetünk, és nem ellenőrzünk rendszeresen.”
Markus Kempter: „Pontosan! Egy gép hosszú ideig használható a rendszeres kontroll révén, és a rendelkezésre állása mindig magas szintű marad.”
HOMAG: A szolgáltatási költségek kiszámíthatóbbá váltak az Ön számára?
Markus Kempter: „Ha a szervizköltségeket felosztjuk a karbantartás és az alkatrészek költségeire, akkor a karbantartási költségek a szerződéses megállapodás miatt teljesen átláthatóak és kiszámíthatóak. A pótalkatrészek költségeit azonban nem lehet teljesen előre megtervezni. Viszont gyakran már hónapokkal előre bejelentik a pótalkatrészek szükségességét, melyek a következő karbantartási dátumig betervezhetők. "
Clemens Mayer: „Jó példa erre egy körülbelül 4 hónappal ezelőtti eset. Az egyik orsónk meghibásodott. Az orsó hibáját azonban a karbantartások során már körülbelül 1 éve jelezték. Szerviztechnikusunk azonban átmenetileg mégis zöld utat adott. Így volt elég időnk beszerezni az alkatrészeket, amíg az orsókat valóban ki kellett cserélni. Tehát a meghibásodás nem volt meglepő, így nem kellett kapkodni a javítással és tervezni tudtuk a költségeket is.
A CNC gépeinken a legutóbbi váratlan géphiba 4 évvel ezelőtt történt, amely szintén megerősíti azon állításunkat, hogy a karbantartás hosszú távon megéri.”
HOMAG: Hány szerviz esemény van egy hónap alatt?
Clemens Mayer: „Ezt nehéz megmondani, havonta kb. 0,5-re becsülném. Ezek azonban általában nem gépi hibák, hanem inkább csatlakozási problémák, összetett kezelői kérdések vagy ismeretlen hibaüzenetek.”
HOMAG: És milyen gyakran mondaná, hogy műszaki hibái vannak?
Clemens Mayer: „Szinte nincs műszaki hibánk és a kopó alkatrészekből adódó hibák sem következnek, mert ezeket időben felismerik. A HOMAG technikusának egyszerűen sokkal nagyobb képzettsége és tapasztalata van, mint nekünk. Évente maximum 1-2 alkalommal vannak valós leállások géphiba miatt."
HOMAG: Végül egy utolsó kérdés: Hogyan értékeli az iPackage szolgáltatási szerződésünket, különös tekintettel a forródrótra?
Markus Kempter: „Egyértelműen látjuk az iPackage előnyeit, amely kombinálva a „forródrót”, azaz azonnali telefonos kapcsolat és a „gépellenőrzés” csomaggal egy All-Inclusive megoldás. Az azonnal telefonkapcsolat révén már nincs akadálya, hogy egyszerűbb kérdésekben telefonos segítséget kérjünk. Ezek a működésünket segítik, és gyorsabbá tesznek minket."
HOMAG: Köszönjük ezt az érdekes és nagyon informatív interjút. Továbbra is azon dolgozunk, hogy együttműködésünk során biztos hátteret garantáljunk.
Ugyanezekkel a szolgáltatásokkal áll rendelkezésre a Lignomat Kft csapata is! Keressennek bennünket bizalommal, kössenek velünk karbantartási szerződést, hogy gépparkjuk a rendszeres felülvizsgálatoknak és karbantartásoknak köszönhetően sokkal tovább használhatóak és megbízhatóak legyenek.

így jobban tud tervezni.

REFERENCIÁK
Mi más, ha nem a Lignomat?
Már a Lignomat Kft megalakulása óta kapcsolatban vagyunk a céggel. Tovább...
HÍREK

A németországi Kreutner & Schmälzlin Holzbau GmbH az automatizálás fokozatos bevezetése mellett döntött, ezért fektetett egy WALLTEQ M-120-ba. A WEINMANN rendszernek köszönhetően a cég növelni tudta kapacitását, és egyre nagyobb számban épít többszintes társasházakat. Tovább...

Az Altendorf legutóbbi fejlesztése, a HAND GUARD a világ első biztonsági rendszere formatizáló körfűrészgépeken, amely megkapta a GS megjelölést. Tovább...

Idén július 12-15. között ismét megnyitja kapuit a nürnbergi Holz-Handwerk kiállítás, amelynek oszlopos tagjaként a Homag-csoport is várja látogatóit. Tovább...

Születésnapot ünnepel a HOMAG csoport, mégpedig a 60. évfordulóját annak, hogy a németországi Schopflochban elkészült az első „meleg-hideg” eljárást alkalmazó folyamatos élzárógép, ami egyedülállónak számított a piacon. Tovább...

Az elmúlt év folytatódik – legalábbis ami a felfelé kúszó árakat illeti. Bár ez enyhe kifejezés, inkább hirtelen nagymértékű emelésekről beszélhetünk, amelyek lassan szokássá válnak a fa- és építőiparban. Mit lehet tenni, ha a fa 40%-kal drágul? 40%-kal kevesebbet kell felhasználni házanként. Tovább...