KOMPLEX INFOKOMMUNIKÁCIÓS FEJLESZTÉS A LIGNOMAT KFT.-NÉL

Karbantartás és ellenőrzés

A gépeknek teljes erőre van szükségük


Az alábbi interjúból megtudhatja, miért helyez nagy hangsúlyt az überlingeni Sauter GmbH a gépparkjának rendszeres karbantartására és ellenőrzésére.


Markus Kemptner, marketing- és értékesítési vezető, Sauter GmbH, Überlingen: „Véleményünk szerint egy gép rendszeres felülvizsgálatokkal és karbantartással sokkal tovább használható megbízhatóan.” 

 A bútorgyártással és faipari bevonatokkal foglalkozó überlingeni Sauter GmbH számára a gépek alapvetően meghatározzák a vállalat sikerét. Mindig megbízhatóan, maximális teljesítménnyel kell termelniük. Ez az egyik oka annak, hogy a vállalat a  gépparkja rendszeres karbantartására összpontosít.

HOMAG: A gépekkel szemben támasztott követelmények magasak: mindenki egyre nagyobb teljesítményt követel meg a gépétől nap mint nap. Ugyanakkor teljes mértékben bízniuk kell a technológiában. „Milyen szerepe van a gépek karbantartásának az Ön vállalatában? És miért közvetlenül a gyártó általi karbantartást választotta?”

Markus Kempter:
„Bár kisvállalkozás vagyunk, cégünk működését végig nézve vannak sorozatgyártási feladataink is. Emiatt fontos számunkra gépeink, berendezéseink teljesítőképessége és rendelkezésre állása. A mi szempontunkból a gyártó által végzett rendszeres karbantartás elengedhetetlen az esetleges meghibásodások lehető legjobb megelőzése érdekében. A karbantartás házon belüli kivitelezése kizárt a számunkra, mert ez a szakértők feladata. A gyártó mindenkinél jobban ismeri a technikát, a vezérlést, a funkciókat, a kezelőszerveket, és természetesen sokkal gyakorlottabb szemmel és rengeteg tapasztalattal rendelkezik a karbantartás terén. Ezt felismerve, még 1998-ban karbantartási szerződést kötöttünk a HOMAG-gal.

Mindig nagy hangsúlyt fektettünk a szervízre, a szerviz munkatársra, aki az évek során végigkíséri velünk a gépet, ismeri minden sajátosságát, apró specialitásait, ezért meg tudja határozni a karbantartás megfelelő prioritásait. Például, ha egy ellenőrzés során egy orsó kissé bizonytalanná válik, de még nem olyan mértékben, hogy ki kellene cserélni, akkor a következő karbantartás során a szakember különös figyelmet fordít erre az orsóra, és pontosan elemzi a változásokat."

HOMAG: Egyetért azzal, hogy a gép minősége a rendszeres karbantartástól is függ?

Clemens Mayer, technológiai vezető: „Természetesen igen, és minél magasabb egy gép minősége, minél bonyolultabb a funkcionalitása, annál fontosabb a rendszeres gondozás. Ugyanakkor attól is függ, hogy mennyit használjuk a gépeket, vagyis mit gyártunk, és milyen terhelések jelentkeznek. Esetünkben többek között MDF lapokat dolgozunk fel, ami természetesen az orsóinkat is jobban megterheli.

A gépeknek a maximumot kell nyújtaniuk, ezért az állapotukat újra és újra ellenőrizni kell. Nem számíthatunk arra, hogy egy olyan gép hosszú távon tökéletesen működik, amelyet például 5 évig teljes kapacitáson üzemeltetünk, és nem ellenőrzünk rendszeresen.”

Markus Kempter: „Pontosan! Egy gép hosszú ideig használható a rendszeres kontroll révén, és a rendelkezésre állása mindig magas szintű marad.”

HOMAG: A szolgáltatási költségek kiszámíthatóbbá váltak az Ön számára?

Markus Kempter: „Ha a szervizköltségeket felosztjuk a karbantartás és az alkatrészek költségeire, akkor a karbantartási költségek a szerződéses megállapodás miatt teljesen átláthatóak és kiszámíthatóak. A pótalkatrészek költségeit azonban nem lehet teljesen előre megtervezni. Viszont gyakran már hónapokkal előre bejelentik a pótalkatrészek szükségességét, melyek a következő karbantartási dátumig betervezhetők. "

Clemens Mayer:Jó példa erre egy körülbelül 4 hónappal ezelőtti eset. Az egyik orsónk meghibásodott. Az orsó hibáját azonban a karbantartások során már körülbelül 1 éve jelezték. Szerviztechnikusunk azonban átmenetileg mégis zöld utat adott. Így volt elég időnk beszerezni az alkatrészeket, amíg az orsókat valóban ki kellett cserélni. Tehát a meghibásodás nem volt meglepő, így nem kellett kapkodni a javítással és tervezni tudtuk a költségeket is.

A CNC gépeinken a legutóbbi váratlan géphiba  4 évvel ezelőtt történt, amely szintén megerősíti azon állításunkat, hogy a karbantartás hosszú távon megéri.

HOMAG: Hány szerviz esemény van egy hónap alatt?

Clemens Mayer: Ezt nehéz megmondani, havonta kb. 0,5-re becsülném. Ezek azonban általában nem gépi hibák, hanem inkább csatlakozási problémák, összetett kezelői kérdések vagy ismeretlen hibaüzenetek.

HOMAG: És milyen gyakran mondaná, hogy műszaki hibái vannak?

Clemens Mayer:Szinte nincs műszaki hibánk és a kopó alkatrészekből adódó hibák sem következnek, mert ezeket időben felismerik. A HOMAG technikusának egyszerűen sokkal nagyobb képzettsége és tapasztalata van, mint nekünk. Évente maximum 1-2 alkalommal vannak valós leállások géphiba miatt."

HOMAG: Végül egy utolsó kérdés: Hogyan értékeli az iPackage szolgáltatási szerződésünket, különös tekintettel a forródrótra? 

Markus Kempter:Egyértelműen látjuk az iPackage előnyeit, amely kombinálva a „forródrót”, azaz azonnali telefonos kapcsolat és a „gépellenőrzés” csomaggal egy All-Inclusive megoldás. Az azonnal telefonkapcsolat révén már nincs akadálya, hogy egyszerűbb kérdésekben telefonos segítséget kérjünk. Ezek a működésünket segítik, és gyorsabbá tesznek minket.

HOMAG: Köszönjük ezt az érdekes és nagyon informatív interjút. Továbbra is azon dolgozunk, hogy együttműködésünk során biztos hátteret garantáljunk.

Ugyanezekkel a szolgáltatásokkal áll rendelkezésre a Lignomat Kft csapata is! Keressennek bennünket bizalommal, kössenek velünk karbantartási szerződést, hogy gépparkjuk a rendszeres felülvizsgálatoknak és karbantartásoknak köszönhetően sokkal tovább használhatóak és megbízhatóak legyenek.

 A rendszeres karbantartásnak és ellenőrzésnek köszönhetően a Sauter GmbH mindig szemmel tartja gépeit,
így jobban tud tervezni.

 A cég viszonylag kis létszámmal is hatékonyan üzemel, hiszen a géphibák miatti leállásokra nem fordítódik értékes idő.

REFERENCIÁK

Mi más, ha nem a Lignomat?

Már a Lignomat Kft megalakulása óta kapcsolatban vagyunk a céggel.  Tovább...

 

HÍREK

Újra együtt, személyesen - HOMAG Treff 2021

Hosszú idő után ismét lehetőség lesz személyesen találkozni! A HOMAG Treffen végre nem csak videón láthatjuk működés közben a gépeket, és bármilyen hatékonyak tudnak lenni a megoldások, semmi nem pótolja az érzést, ha ott állunk egy táblafelosztó mellett. Tovább...

Performance - A HOMAG ügyfélmagazinja

A Performance idei számában ismét érdekes betekintést nyerhet a globális faépítésbe, valamint az aktuális trendekbe és projektekbe. Tovább...

Live.Homag 2021: Online webináriumok a Lignomat magyar nyelvű közvetítésével

Rendhagyó módon, de korábbi vásáraink megszokott módján mutattuk be a Homag újdonságait, műszaki megoldásait. Előadásainkat az alábbi videókban van lehetőség megtekinteni. Tovább...

Karbantartás és ellenőrzés

Az alábbi interjúból megtudhatja, miért helyez nagy hangsúlyt az überlingeni Sauter GmbH a gépparkjának rendszeres karbantartására és ellenőrzésére. Tovább...

Live.HOMAG 2021: Témák sokasága élőben a Lignomat közvetítésével

Rendhagyó módon, de korábbi vásáraink jól megszokott módján mutatjuk be a Homag újdonságait, műszaki megoldásait. Tovább...